Siła fizyczna - obejmuje zarówno siłę jak i wytrzymałość. W dużym stopniu wpływa na zdolności bojowe danej istoty. Umożliwia zadawanie silniejszych obrażeń, czy też przyjmowanie ciosów, od których zginęłyby zwyczajne osoby.
Dzieli się na następujące poziomy:
- (1)Nowicjusz
- (2)Amator
- (3)Podszkolony
- (4)Przeciętny
- (5)Doświadczony
- (6)Mistrzowski
- (7)Nadzwyczajny
- (8)Geniusz
- (9)Legenda
- (10)(Poziom specjalny)
Zręczność - obejmuje szybkość oraz zwinność. Wpływa na prędkość ruchów, refleks, czy ogólnie gibkość. Wpływa na zdolność uniku, czy też wyprzedzenia ciosu, stając się niezmiernie ciężkim do trafienia.
Dzieli się na następujące poziomy:
- (1)Nowicjusz
- (2)Amator
- (3)Podszkolony
- (4)Przeciętny
- (5)Doświadczony
- (6)Mistrzowski
- (7)Nadzwyczajny
- (8)Geniusz
- (9)Legenda
- (10)(Poziom specjalny)
Siła woli - określa wytrzymałość psychiczną danej jednostki, nie wpływa jednak na rozumowanie czy wiedzę. Umiejętność niezwykle pożądana wśród wszelakich dowódców czy żołnierzy w Ryodanie. Siła woli przydatna jest zwłaszcza dla wojowników parających się magią umysłu. Każdy poziom dodaje dodatkowe 5% podczas nauki magii psychicznej (Umysł, Telekineza, Pirokineza) oraz 3% do każdego treningu (trening magii, technik, stylów walki).
Trenując magię umysłu nie dostajemy drugiego bonusu
Dzieli się na następujące poziomy:
- (1)Nowicjusz
- (2)Amator
- (3)Podszkolony
- (4)Przeciętny
- (5)Doświadczony
- (6)Mistrzowski
- (7)Nadzwyczajny
- (8)Geniusz
- (9)Legenda
- (10)(Poziom specjalny) - Jedynie Mentorzy mogą opanować ten poziom[/b]
Kontrola aury - to jedna z najprzydatniejszych zdolności. Pozwala Ci zmniejszyć lub całkowicie ukryć występowanie aury, umiejętność przydatna szczególnie dla wszelakich szpiegów lub uciekinierów. Oprócz możliwości manipulacji własną aurą, kontrola umożliwia również wykrywanie aur innych istot.
Dzieli się na następujące poziomy:
- (1)Nowicjusz
- (2)Amator
- (3)Podszkolony
- (4)Przeciętny
- (5)Doświadczony
- (6)Mistrzowski
- (7)Nadzwyczajny
- (8)Geniusz
- (9)Legenda
- (10)(Poziom specjalny) - Jedynie Zapomniani mogą opanować ten poziom[/b]
Walka bronią - przeznaczona jedynie dla osób parających się bronią. Preferowana przez wszystkich posiadaczy miecza Seishin. Wpływa na zdolność posługiwania się bronią. Pozwala być szybszym, silniejszym czy nawet bardziej precyzyjnym. Na walkę bronią nie wpływa żaden z rodzajów miecza Seishin.
Dzieli się na następujące poziomy:
- (1)Nowicjusz
- (2)Amator
- (3)Podszkolony
- (4)Przeciętny
- (5)Doświadczony
- (6)Mistrzowski
- (7)Nadzwyczajny
- (8)Geniusz
- (9)Legenda
- (10)(Poziom specjalny)
Na start określamy wszystkie umiejętności. 1 na poziom Nowicjusz, 1 na poziom Amator, 2 na poziom Podszkolony oraz 1 na poziom Przeciętny + bonus rasowy